A Škoda 120 L a Typ 742 család jeles tagja, és mivel nálunk nem volt minden kivitel szabadon elérhető, Magyarországon ez talán a legismertebb. Ez a sárga szépség egy kissé fura, átmeneti kivitel, már nem vasalólámpás, de még nem az áramvonalas orrot kapta. Mégis, a gazdája állítása szerint így vette át egy szerencsés magyar tulajdonos a Merkur telepen, 1984-ben. Nekem számos gyerekkori emlékem kötődik egy sárga Škoda 120 L-hez, mégsem érzek különösebb nosztalgiát - hogy miért nem, elmesélem a videóban. De most, hogy életemben először vezethetek is egyet, már azt érzem, talán igazságtalan voltam gyerekként. 1990 körül már jobbak voltak a nyugati autók, de a Škoda 120 L mégis kellemes élmény, így gyári futóművel, 52 lóerővel is. Milyen jó lehet rali építésként?! Talán egyszer azt is megismerem…
Műszaki adatok Škoda 120 L (1984)
motor: Škoda OHV
váltó: 4 fokozat manuális
lökettérfogat: 1174 cm3
teljesítmény: 52 LE @ 5000 f/min
nyomaték: 85,2 Nm @ 3000 f/min
méretek: 420 x 161 x 140 cm
tengelytáv: 240 cm csomagtér: 400 l
tömeg: 875 kg
végsebesség: 140 km/h
gyorsulás: 19,0 s
Autós csatornák: ITT
Comentarios