Az Elden Ring teljesítményintenzív sugárkövetési módja arra ösztönzi a moddereket, hogy fejlesszenek ki egy rendkívül fontos bővítményt, amely sokkal könnyebbé teheti a futtatást.
Az Elden Ring sugárkövetés megvalósítása talán nem a legjobb példa a szolgáltatásra a piacon, de ez még mindig egy ügyes vizuális frissítés az erős PC-kkel rendelkező játékosok számára, és a modderek hamarosan módot kaphatnak arra, hogy életképessé tegyék alacsonyabb kategóriás gépeken is. A legtöbb esetben a sugárkövető világítás és árnyékok nagymértékben támaszkodnak a mesterséges intelligencia alapú mintavételezésre, hogy megőrizzék ezeket az effektusokat, ami egyszerűen nem elérhető a FromSoftware alapvető RPG-jében.
Az Elden Ring sugárkövetésével tehát nem az a probléma, hogy rosszul néz ki. hanem mivel a játék nem támogatja az olyan feljavítókat, mint az Nvidia saját Deep Learning Super-Sampling , a ray tracing által biztosított viszonylag csekély vizuális növekedés nem éri meg az engedélyezésével járó teljesítménycsökkenést. Ez azonban hamarosan megváltozhat.
Egy prominens Elden Ring modder, a PureDark most azon dolgozik, hogy az Nvidia DLSS 3.0-t beépítse a játékba. A Reddit felhasználó, JordieJordanV6 szerint, aki képernyőképet tett közzé a PureDark Patreon oldaláról, a modder már sikeresen módosította a DLSS 3.0-t a játékban. A PureDark szerint jelenleg problémák vannak a DLSS 3.0 közbenső képkockák generálásával kapcsolatban, ami jelentős interpolációs problémákhoz és rossz képminőséghez vezet. Mivel azonban a funkció működik, jó esély van rá, hogy a modder valamikor hamarosan elindítja.
Egyesek felismerhetik, hogy a PureDark a Skyrim néhány hónappal ezelőtti nem hivatalos DLSS implementációja mögötti modder is. Valójában a PureDark Patreon bejegyzése kifejezetten megemlíti, hogy megpróbálják elérni, hogy a DLSS 3.0 működjön a Skyrimben, mielőtt folytatnák az erőfeszítéseiket az Elden Ringben, hogy megnézzék, tanulhatnak-e valamit a feljavítóról abból, ahogyan az egy teljesen más címmel kapcsolatban működik.
Bár az Elden Ring sugárkövetése csalódást keltő, ha összehasonlítjuk a Dying Light 2- ben és a Metro: Exodus Enhanced Editionban található megvalósításokkal, mégis érdekes módja annak, hogy erősítsük a játék vizuális "hűségét". A legnagyobb problémája az volt, hogy a FromSoftware úgy döntött, hogy nem támogat semmilyen mainstream upsampler-t, így hatalmas lehetőséget hagyva az asztalon a modderek, például a PureDark számára.
Természetesen vannak problémák a PureDark DLSS modjával. Eltekintve attól a ténytől, hogy jelenleg még aktív fejlesztés alatt áll, a használata az Elden Ring összes online funkciójának letiltását jelenti. Míg egyes Elden Ring modok tartalmazzák a többjátékos módot, mindegyik elénekli a játékosokat a játék hivatalos szervereiről, különben a játékost a kitiltás veszélye fenyegeti.
Az Elden Ring jelenleg PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re érhető el.
Végigjátszások:
Forrás: https://gamerant.com/elden-ring-raytracing-mod/
Comments